Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Події та новини - Фотофакти

26 лютого в обласній бібліотеці для юнацтва відбувся кейсовий тренінг “Рабство ХХІ століття в некласичних схемах”, в якому взяли участь учні Миколаївського морського ліцею імені професора М. Александрова.

Модератор тренінгу Олеся Зеленкова запропонувала молоді висловитися, які питання їх цікавлять стосовно теми зустрічі, та очікування від заходу. Вона наголосила, що більшість людей впевнені, що рабство — це щось із далекого минулого. Але і сьогодні в світі процвітає торгівля людьми, каталізаторами якої є кризи, війни, соціальна незахищеність. У формі діалогу присутні визначили поняття “торгівля людьми”, об'єкти (жертви) і форми експлуатації. Окремо зупинилися на Законі України “Про протидію торгівлі людьми”, порядку надання державою допомоги жертвам торгівлі людьми.

Потім аудиторія розділилася на групи для розгляду “кейсів” — проблемних ситуацій, які потребують навичок аналізу інформації, формування плану дій, пошуку рішення. Перша вправа “Оголошення” мала на меті навчити молодь аналізувати короткі оголошення про роботу за критеріями наявності ознак порушення прав людини, незаконної праці, трафікінгу. Під час гри “Працівник – роботодавець” присутні шляхом жеребкуванням отримали одну з двох ролей. При чому роль роботодавця була у двох варіантах — чесний і шахрай. У кожній парі працівник у співбесіді мав з'ясувати, чи є пропонована робота законною і безпечною. Ще одна вправа — “Мій особистий порадник” — була спрямована на складання у групах і подальшу презентацію правил безпеки, аби не стати жертвою торгівлі. Після вправ учні проаналізували основні засоби впливу торгівців людьми на жертви, це — боргова кабала, ізоляція, конфіскація паспортів, погрози жертві і рідним, контроль фінансів жертви, примушення до вживання алкоголю та наркотиків.

Доповнили тренінг книжкова виставка, презентація і відеосюжет, в якому жертви торгівлі людьми розповіли свої історії про те, як вони опинилися у пастці, як змінилися життя їх і рідних. Наприкінці заходу Олеся разом із ліцеїстами звернулися до записаних питань і очікувань та разом оцінили, наскільки кейсовий тренінг був корисним. Хлопці і дівчата отримали пам’ятки з порадами і необхідною контактною інформацією.