Рейтинг пользователей: / 1
ХудшийЛучший 

Події та новини - Фотофакти

Протягом червня 2020 року бібліотекарка відділу соціокультурної діяльності молоді Миколаївської обласної бібліотеки для юнацтва Валентина Гавришко проходила навчання на дистанційному курсі для вчителів та бібліотекарів “Журналістика в школі/ Журналістика у бібліотеці”, організаторами якого виступили Харківське обласне відділення Української бібліотечної асоціації, Дистанційна Академія ВГ «Основа» та Харківська державна наукова бібліотека імені В. Г. Короленка.

Партнерами курсу стали корпорація «Ранок», «Школа практичної журналістики» та Харківська обласна бібліотека для юнацтва. Метою навчання було створити універсального журналіста, здатного працювати в конвергентній редакції на базі бібліотеки чи школи. Навчання проходило у форматі вебінарів, що дало змогу бібліотекарям і вчителям з усієї країни спілкуватися зі спікерами та учасниками; можливість у зручний час слухати та переглядати вебінари, завантажувати презентації та додаткові матеріали; закріпити знання на практиці (виконання “домашніх» завдань”).

З 1 по 12 червня слухачі дистанційного курсу отримали навички газетної верстки, створення мультимедійного контенту, роботи з соціальними мережами. Спікерами виступили Л. В. Глазунова, канд. наук із соціальних комунікацій, заступниця директорки з наукової роботи ХДНБ ім. В. Г. Короленка, керівниця проєкту, тренерка «Школи бібліотечного журналіста»,  В. В. Лужанчук, головна бібліотекарка сектору наукового управління і бібліотечної технології відділу науково-методичної роботи ХДНБ ім. В. Г. Короленка, редакторка газети Харківського гуманітарного університету «Народна українська академія» «Academia», О. В. Соцков, методист сектору інноватики та професійного розвитку відділу науково-методичної роботи ХДНБ ім. В. Г. Короленка, автор-укладач дайджесту бібліотечних інновацій «БібліоSpace» та інші фахівці.

Приємним бонусом до загального курсу був додатковий вебінар по створенню різноманітного контенту. Для закріплення отриманих знань слухачі курсу проходили тестування та створювали тематичні проекти на платформі Moodle, такі як: створення бібліотечної газети, нотатки у соціальних мережах та тематичні подкасти. Після цього майбутні журналісти мали тиждень на виконання практичних завдань.

Як зазначила Валентина, для неї особливо цікавими були уроки по створенню бібліотечної газети. Спікери детально пояснювали принципи роботи з конструктором, особливості підбору шрифтів, розміщення колонок, тематичних зображень, розробки та використання інфографіки та розробки дизайну майбутньої газети. Знання, отримані під час навчання, можуть бути направлені на зміни концепції бібліотек, що передбачає їхню відповідність  інформаційним тенденціям, створення мультимедійних проектів, спрямованих на задоводення потреб аудиторії стосовно розваг, саморозвитку та інформації, професійну розробку бібліотечних видань як електронних джерел інформації. Час навчання промайнув непомітно, попереду — довгоочікуваний сертифікат та створення нових цікавих поектів, в тому числі корпоративних з іншими учасниками школи журналістики. Вітаємо нашу колегу і вже майже сертифіковану бібліотечну журналістку!