Головна | Афіша | E-FreeLibrary | Каталог | Блог | Контакти
Головна Давайте познайомимось Про нас пишуть Рагімова С. Бібліотечно-бібліографічні знання як складова інформаційної культури молоді / С. Рагімова // Бібліосвіт : інформаційний вісник. — 2017. — № 2. — С. 24 — 27.

Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Давайте познайомимось - Про нас пишуть

Бібліотечно-бібліографічні знання як складова інформаційної культури молоді
 
Інформаційна культура в сучасних умовах — це важливий фактор успішної навчальної, професійної та дозвіллєвої діяльності особистості, основа самовизначення в глобальному інформаційному просторі. 
 
Перед бібліотеками стоїть найважливіше завдання — навчити молодь орієнтуватися в масивах інформації, використовуючи її собі на користь, підготувати юнаків до життя і діяльності в умовах інформаційного суспільства. Адже багато молодих людей не володіють навичками пошуку потрібної інформації, не здатні самостійно орієнтуватися в бібліотечних каталогах та картотеках, не вміють користуватися довідковим апаратом книги, складати бібліографічний опис джерел для списку використаної літератури. Отже, навчити молодь основам бібліотечно-бібліографічної грамотності — завдання №1. Для цього Миколаївська ОБЮ розробила систему заходів, спрямованих на отримання молоддю теоретичних та практичних знань, які стануть їй у нагоді в подальшій освіті та професійному розвитку. Ідеться про майстер-класи і тренінги, вебінари і онлайн-консультації, медіа-заняття та бібліотечні уроки, бібліографічні покажчики і навчально-методичні посібники, у т. ч. створені у рамках корпоративних проектів.
 
Сучасні технології дозволяють поширювати інформацію різними каналами: електронною поштою, у соціальних мережах, на сайтах бібліотек. Заходи з розповсюдження бібліотечно- бібліографічних знань та розвитку культури читання, розраховані на Інтернет-користувачів, є надзвичайно ефективними. 
 
З 2015 р. фахівці бібліотеки пропонують учнівській та студентській молоді, викладачам і бібліотечним працівникам цикл web-уроків «Школа інформаційного комфорту» зі складання бібліографічних описів книг, документів, нотних і образотворчих видань, а також аналітичного опису статей із періодичних видань та електронних ресурсів. Ці уроки розміщені на сайті бібліотеки у розділі «Мультимедіа».
 
Web-урок — це форма заняття, яку можна провести для користувачів сайту дистанційно, за допомогою засобів телекомунікації. Мета уроків — формування навичок інформаційної культури, розширення кола охоплених учнів з урахуванням можливості мережі. Таке Інтернет-навчання допомагає користувачам самостійно складати списки літератури за необхідною темою та грамотно вказувати джерела, які використовувалися для написання рефератів, доповідей, повідомлень, курсових. До бібліографічного опису ставиться ряд вимог: точність, повнота, однаковість. Нині розроблені і діють міжнародні стандарти бібліографічного опису різних видів документів. Кожен web-урок присвячується бібліографічному опису одного з таких видів. 
 
Відео та текстові матеріали уроків прості, лаконічні, викладені в доступній формі. За допомогою активних посилань можна ознайомитись з повними текстами міжнародних стандартів бібліографічного опису. 
 
Web-уроки «Школи інформаційного комфорту» популярні серед користувачів, про що свідчить статистика переглядів — 23862. За два роки створено більше двадцяти уроків. 
 
Для популяризації нових надходжень періодичних видань започатковано відеоцикл «Свіжа преса до ранкової кави». У кожному випуску враховані інтереси різних категорій користувачів бібліотеки. 
 
Традиційною стала участь бібліотеки у спільних проектах Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та Миколаївської обласної бібліотечної асоціації. Один із них спрямований на створення навчально-методичного комплексу — програми медіазанять «Від медіаграмотності до медіакультури». У віртуальному посібнику представлена тематика медійних занять для суб’єктів педагогічного процесу: дошкільнят, учнів початкової, основної та старшої шкіл, педагогічних і бібліотечних працівників, батьків. Стратегічними складовими цього комплексу є медіаграмотність, медіаосвіта, медіапросвіта, медіакомпетентність, медіакультура.
 
У рамках цього проекту розроблено наступні бібліотечні уроки: 
  • «Книга, бібліотека, Інтернет...» та «Тинейджер перед вибором» для 8-го класу. Мета — навчити підлітків орієнтуватися в бібліотеці та визначати орієнтири власної діяльності в мережі Інтернет; 
  • «Кібербулінг і підліток» та «Як протидіяти віртуальному терору?» для 9-го класу. Мета — визначення поняття терору і його різновидів; розуміння наслідків впливу інформаційного терору на психологію людини; визначення способів захисту від інформаційного віртуального терору. 
 
Ще один корпоративний проект — створення біобібліографічного покажчика «Літературна ємигія в особах», присвяченого життю та творчій діяльності миколаївських письменників-ювілярів, за участі всіх бібліотек міста. Зокрема, Миколаївська ОБЮ зібрала великий обсяг інформації про українського письменника-фантаста, філософа та громадського діяча О. Бердника. 
 
Миколаївська обласна бібліотека для юнацтва перебуває в постійному пошуку нових форм і можливостей підвищення культурного рівня та задоволення попиту своїх користувачів, робить молодь відкритою до інформації та успішної самореалізації.
 
Світлана Рагімова, завідувач відділу комплектування фондів, каталогізації документів та бібліографії Миколаївської обласної бібліотеки для юнацтва
Цікава стаття? Поділися нею з іншими:


RSS-підписка

Підписка на публікації

Введіть ваш email:

Delivered by FeedBurner


Прозорро - публічні закупівлі

Я МАЮ ПРАВО!

Единая страна!
.