Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Давайте познайомимось - Про нас пишуть

Медіатехнології — шлях у майбутнє сучасних бібліотек
 
Сучасна молодь розглядає Інтернет як природне місце існування, як повітря, яким дихає. Воно може бути чистим, як після дощу, або загазованим і повним шкідливих речовин. Для старшого покоління медіасередовище безнадійно незрозуміле і тому якщо не вороже, то принаймні недружелюбне. Воно не відповідає традиційним уявленням про культурні та духовні цінності, створені людством. І в цьому протиріччі закладено багато відповідей на непрості питання взаємин різних поколінь. Тому бібліотекам, які нині є інформаційно-культурними центрами, до яких звертаються і молодь, і люди старшого покоління, слід враховувати цю ситуацію та цілеспрямовано й продуктивно впроваджувати мультимедійні продукти поряд із традиційними.
 
Миколаївська ОБЮ швидко відреагувала на зміни, що відбуваються, усвідомила необхідність орієнтуватися у світі медіатехнологій, грамотно використовувати їх у професійній діяльності. Впровадження медіаресурсів у бібліотечну діяльність почалося кілька років тому. Спочатку співробітники бібліотеки створювали мультимедійні презентації, відеосюжети, які викликали чималий інтерес, тому що в них наочний чуттєво-енергетичний матеріал і знання зливалися в єдине ціле, збільшували можливості багатовимірного і відкритого сприйняття знань користувачами. 
 
Технічне оснащення бібліотеки дозволило піти в цьому напрямку далі. Співробітники спробували свої сили у створенні трейлерів до книг. Відео, створене бібліотекарями, не переказувало сюжет, а інтригувало. Адже інтрига — це найголовніше, саме вона спонукає глядача знайти і прочитати книгу. Тому буктрейлери відразу привернули увагу молодих читачів. Усі відеоролики розміщено на сайті бібліотеки в рубриці «Книга в кадрі» розділу «Мультимедіа». Цей розділ містить ще багато цікавої відеоінформації. Завданням відеоуроків «Школи інформаційного комфорту» є допомога учням та студентам у складанні бібліографічних описів різних видів документів для написання рефератів, курсових і дипломних робіт тощо. Для любителів hand-made — майстер-класи з рубрик «Моє хобі — солоне тісто», «Степанкові уроки», «Креативна молодь: ідеї, майстерність, творчість». Для початківців, що хочуть освоїти графічні редактори та використовувати їх на практиці, у пригоді стане серія відеоуроків «Простір цифрових можливостей». Найбільший масив відеоматеріалів присвячено популяризації літератури. «Навігатор для книжкових хробачків» допоможе дізнатися про літературні новинки, пригадати та перечитати перевірені часом твори і бути в курсі всіх новин свіжої преси. Багатство української літератури розкриє цикл відеооглядів «Читай українське!», а користувачам бібліотеки порадять нові твори в «Читацькому перехресті». А як же без реклами? У рубриці «Бібліотечний світ молоді» розміщено презентаційний ролик, у якому головні ролі зіграли читачі бібліотеки.
 
Створення таких відеороликів, безсумнівно, має ряд плюсів: допомагає збільшити читацьку аудиторію, служить вагомою підтримкою в просуванні літератури, книги і читання, народжує нові творчі ідеї. 
 
Переходячи на якісно інший рівень роботи, оптимізуючи інформаційне обслуговування користувачів, Миколаївська ОБЮ поступово усвідомила необхідність організувати окремий структурний підрозділ — сектор медіа-освіти і творчості молоді, який буде презентувати бібліотеку як сучасну установу, відкриту до спілкування, критики, змін та інновацій; розкривати таланти, представляти користувачів бібліотеки як унікальних особистостей, здійснювати рекламу їх творчих здібностей, умінь та навичок; поширювати медіаінформацію, про заходи та послуги бібліотеки; безпосередньо займатися створенням відеопродукції, онлайн- вікторин, інтерактивних ігор та розробкою інших нових форм просування читання серед молоді, стимулюючи читачів звертатися до першоджерела — до книги. 
 
Крім того, створення сектору дає можливість залучити до бібліотеки нових читачів, ініціативну молодь, допомогти людям старшого покоління набути комп’ютерну грамотність, подолати недовіру до електронних видань. Персонал бібліотеки зможе підвищити свою професійну підготовку та компетентність, засвоїти навички роботи з сучасними технічними засобами, розвинути творчі здібності, втілити креативні ідеї. 
 
Мультимедійні засоби мають великий потенціал, який дозволяє впроваджувати в бібліотечну практику нові форми творчості, урізноманітнити методи роботи. Бібліотекар може реалізовувати різноманітні ідеї, використовуючи будь-який ресурс, об’єкт, додаючи до нього власний матеріали (текст, звук, анімацію), орієнтовані на конкретні завдання, і створити щось особливе, оригінальне, неповторне. Отже, почавши з використання готових мультимедійних, аудіо- та відеопродуктів, ми стали створювати власні продукти для використання на бібліотечних зустрічах і тепер наблизилися до нової форми художньої творчості, втілення власних ідей.
 
Марина Гусак, завідувач сектору медіа-освіти і творчості молоді Миколаївської обласної бібліотеки для юнацтва