Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Давайте познайомимось - Наші програми і проєкти

Бібліотечна комплексна програма реклами книги і бібліотеки “Територія читання” реалізується з 2015 року всіма структурними підрозділами МОБЮ. Координатор Програми — завідуюча науково-методичного відділу Ірина Бринкіс.
 
В рамках Програми за 6 років реалізовано міжрегіональний проєкт “Всеукраїнський бібліотечний простір для молоді: ланцюжок єднання”, обласний бібліотечно-освітній проєкт вивчення і промоції читання “Трикутник агентів змін: читацька компетенція бібліотекарів, вчителів, молоді” (2019), відео-флешмоб #літературник_на_карантині (2020); організовано соціологічні дослідження  “Молодіжна бібліотека: популярність, репутація, бренд” (2016), “МОБЮ і читачі: 40 років разом”, “МОБЮ і громада: 40 років разом” (2017), “Користувач бібліотеки — 2018”, “Що читає молодь?”, “Що прочитав бібліотекар?”, “Читацький кошик агентів змін” (2019), “Молодь і книги: чому варто читати”, “Молодь і бібліотека: потреби й очікування” (2020); проведено виїзні інформаційні сесії, молодіжні фестивалі в селищах області за участю письменників, спортсменів, громадських діячів тощо; ініційовано обласні конкурси — молодіжний “Конкурс літературних інтерпретацій - 2018” та професійної майстерності “BookSlam” (2016), “Стартап моєї бібліоінновації” (2017), “Що читати: радить Влада і Громада” (2019); започатковано щорічні тематичні Ніч (сутінки) в бібліотеці, акції до Всеукраїнського дня бібліотек, Дня міста (області), літній бібліотечний майданчик “Книга під парасолькою” у Манганарівському сквері. Разом з читачами відзначали дні народження бібліотеки, кайфували на “Good Silent Party” і звітували перед громадою. 
 
Ініціативна група створила віртуальний архів “Хроніки МОБЮ: 40 років онлайн”, доповнює контент “Про нас пишуть”. Фахівці бібліотеки ділилися здобутками щодо промоції читання і реклами бібліотеки під час професійних обласних, всеукраїнських, міжнародних заходів: конференцій, семінарів, форумів. Стали переможцями Всеукраїнського конкурсу «Видання року ОБЮ, ОБМ» (2016), V Регіонального конкурсу видань публічних бібліотек Півдня України (2017). Узагальнювали досвід і ділилися з колегами укладеними методичними рекомендаціями “Складові успіху: рекламна діяльність бібліотек”, “Особливий” читач у бібліотечному просторі”, “Оскар Уайльд: виховання духовності у молодого покоління”, “Бібліотека 2.0” (2016), “Створюємо бібліотечні онлайн-ігри для геймерів-інтелектуалів” (2017), “Бібліотека і громада : шляхи співпраці”, “Від творчих пошуків до творчих здобутків : креативні форми роботи” (2018), “Бібліотечні методи промоції читання” (2019). Зацікавлювали глядачів книжковими новинками на телебаченні, розповідали слухачам про творчість письменників та літературні цікавинки на інтернет-радіо.
 
Мета Програми — популяризація бібліотечного фонду, послуг та власних інформаційних ресурсів; промоція читання серед молоді; залучення до бібліотеки нових користувачів. Основні завдання: розробка і реалізація бібліотечно-освітніх проєктів, культурно-мистецьких акцій; розвиток читацьких компетентностей і допомога у виборі кола читання; стимулювання читання та задоволення доступу користувачів до кращих зразків світової художньої літератури. Форми роботи в межах Програми: оновлення бібліотечного фонду (надходження щороку 800 прим. літератури); максимальне забезпечення відкритого доступу читачів до фондів відділів; обслуговування користувачів стаціонарними формами — абонемент, читальний зал — та нестаціонарними — сімейна кафедра, книгоношення, МБА, електронна доставка копій документів, літній бібліотечний майданчик у Манганарівському сквері; проведення тематичних акцій, масових заходів, в тому числі в громадах Миколаївщини; оформлення книжкових виставок-інсталяцій; створення мультимедійних ресурсів; систематичне розміщення матеріалів на сайті, ФБ сторінці та блозі бібліотеки, надання актуальної інформації на сайти управління культури, національностей та релігій, Миколаївської обласної бібліотечної асоціації, у ЗМІ, професійні видання; організаційно-методична діяльність — організація семінарів, участь у конференціях, проведення соціологічних досліджень, укладання методичних рекомендацій.
 
Структура Програми:
1. Онлайн-спілкування “Новинки з видавничої скриньки” в рамках загальнобібліотечного проєкту СмакBook від УІК у партнерстві з публічними бібліотеками області, студентами-філологами.
 
2. Акції, заходи, презентації книг в бібліотеці, виїзні інформаційні сесії в ОТГ області.
 
3. Участь у “круглих столах”, флешмобах
 
4. Звіт перед громадою. Надання інформації про діяльність закладу у ЗМІ.
 
5. Організаційно-методичні заходи — семінари, вебінари, методичні рекомендації.
 
6. Молодіжне телебачення BiblioNews.
 
7. Мультимедійні продукти, інформаційні ресурси на сайті. 
 
8. Інформування користувачів про заходи, послуги.
 
9. Робота з фондом.
 
План роботи за Програмою на 2021 рік