Інформаційно-ресурсний центр - Молодіжне законодавство
21.12.2020 13:31
Про затвердження плану заходів на 2020-2027 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері професійної (професійно-технічної) освіти “Сучасна професійна (професійно-технічна) освіта” на період до 2027 року
1. Затвердити План заходів на 2020-2027 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері професійної (професійно-технічної) освіти “Сучасна професійна (професійно-технічна) освіта” на період до 2027 року, що додається.
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, обласним, Київській міській державним адміністраціям:
забезпечити виконання плану заходів, затвердженого цим розпорядженням;
подавати щороку до 15 січня Міністерству освіти і науки інформацію про стан виконання зазначеного плану заходів для її узагальнення та подання до 15 лютого Кабінетові Міністрів України.
Прем'єр-міністр України
Д.ШМИГАЛЬ
Інд. 73
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 29 квітня 2020 р. № 508-р
ПЛАН ЗАХОДІВ
на 2020-2027 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері професійної (професійно-технічної) освіти “Сучасна професійна (професійно-технічна) освіта” на період до 2027 року
Найменування заходу |
Строк виконання |
Відповідальні за виконання |
Очікуваний результат |
||||
1. |
Розроблення та внесення до Кабінету Міністрів України проекту Закону України “Про професійну освіту” |
2020 рік |
МОН |
забезпечено доступ до здобуття якісної професійної освіти |
|||
2. |
Реалізація пілотного проекту щодо фінансування закладів професійної (професійно-технічної) освіти, які розташовані на території міст обласного значення - обласних центрів, з обласних бюджетів |
2020-2021 роки |
МОН |
забезпечено право громадян України, які проживають поза межами міст - обласних центрів, на доступну та безоплатну професійну (професійно-технічну) освіту у закладах, що розташовані у містах - обласних центрах у пілотних регіонах вивчено досвід пілотних регіонів для поширення практики на всі регіони України |
|||
3. |
Розроблення та затвердження методики розрахунку вартості підготовки кваліфікованих кадрів з урахуванням складності професій та кваліфікаційних рівнів |
2025 рік |
МОН |
підвищено ефективність формування державного та/або регіонального замовлення на підготовку кваліфікованих кадрів |
|||
4. |
Забезпечення перегляду переліку професій загальнодержавного значення на основі аналізу ринку праці |
2020 рік |
МОН |
сформовано перелік професій загальнодержавного значення відповідно до потреб економіки |
|||
5. |
Розроблення та затвердження Типового положення про наглядову раду закладу професійної (професійно-технічної) освіти |
-“- |
МОН |
затверджено Типове положення управління закладами професійної (професійно-технічної) освіти здійснюється за принципами державно-громадського партнерства |
|||
6. |
Розроблення методичних рекомендацій щодо оптимізації мережі закладів професійної (професійно-технічної) освіти |
2020 рік |
МОН |
впроваджено єдині підходи до оптимізації мережі закладів професійної (професійно-технічної) освіти |
|||
7. |
Забезпечення проведення конкурсного відбору проектів та утворення центрів професійної досконалості, у тому числі за рахунок коштів проекту Європейського Союзу “EU4Skills: “Кращі навички для сучасної України” і міжнародних фінансових установ та організацій |
2020-2021 роки |
МОН |
проведено конкурсний відбір; утворено центри професійної досконалості. У системі професійної (професійно-технічної) освіти функціонують сучасні багатофункціональні, багатопрофільні заклади із статусом центру професійної досконалості |
|||
8. |
Розроблення та затвердження порядку надання закладу професійної (професійно-технічної) освіти статусу центру професійної досконалості, підтвердження чи позбавлення цього статусу |
2020 рік |
МОН |
затверджено порядок надання закладу професійної (професійно-технічної) освіти статусу центру професійної досконалості, підтвердження чи позбавлення цього статусу; процедура надання закладу професійної (професійно-технічної) освіти статусу центру професійної досконалості, підтвердження чи позбавлення цього статусу є прозорою та зрозумілою |
|||
9. |
Проведення моніторингу забезпечення інклюзивного навчання у сфері професійної (професійно-технічної) освіти |
2020 рік |
МОН |
проаналізовано рівень забезпечення інклюзивного навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти |
|||
10. |
Проведення періодичного аналізу ринку праці на регіональному рівні |
2020-2027 роки (один раз на три роки) |
Київська міська, обласні держадміністрації |
проведено періодичний аналіз ринку праці на регіональному рівні; державне та/або регіональне замовлення на підготовку кваліфікованих кадрів відповідає потребам ринку праці |
|||
11. |
Проведення навчання членів регіональних рад професійної (професійно-технічної) освіти |
2020-2027 роки |
МОН |
підвищено рівень спроможності регіональних рад професійної (професійно-технічної) освіти з формування регіональної політики у сфері професійної (професійно-технічної) освіти |
|||
12. |
Розроблення та затвердження регіональних програм розвитку професійної (професійно-технічної) освіти кожні три роки |
2020-2027 роки |
Київська міська, обласні держадміністрації |
затверджено регіональні програми розвитку професійної (професійно-технічної) освіти, які відповідають особливостям регіонального розвитку |
|||
13. |
Розроблення та затвердження стандарту професійної (професійно-технічної) освіти |
2020 рік |
МОН |
затверджено зміст стандарту професійної (професійно-технічної) освіти |
|||
14. |
Розроблення та затвердження методики розроблення стандартів професійної (професійно-технічної) освіти на основі компетентнісного підходу |
2020 рік |
МОН |
розроблено стандарти професійної (професійно-технічної) освіти за єдиними правилами за компетентнісним підходом на основі професійних стандартів |
|||
15. |
Розроблення та затвердження стандартів професійної (професійно-технічної) освіти з конкретних професій |
2020-2027 роки |
МОН |
кваліфікації здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти відповідають вимогам роботодавців |
|||
16. |
Розроблення та затвердження методичних рекомендацій щодо розроблення стандартів оцінювання |
2020 рік |
Національне агентство кваліфікацій (за згодою) |
створено умови для незалежного оцінювання здобутих кваліфікацій у сфері професійної (професійно-технічної) та неформальної освіти |
|||
17. |
Розроблення та затвердження порядку проведення інституційного аудиту закладів професійної (професійно-технічної) освіти |
2021 рік |
Державна служба якості освіти |
забезпечено підвищення якості освітніх послуг у закладах професійної (професійно-технічної) освіти |
|||
18. |
Розроблення та затвердження типового положення про кваліфікаційний центр оцінювання і визнання результатів навчання осіб, присвоєння та/або підтвердження відповідних професійних кваліфікацій |
2020 рік |
Національне агентство кваліфікацій (за згодою) |
створено правові умови для діяльності кваліфікаційних центрів оцінювання і визнання результатів навчання осіб, присвоєння та/або підтвердження відповідних професійних кваліфікацій |
|||
19. |
Розроблення та затвердження положення про акредитацію кваліфікаційних центрів |
2021 рік |
Національне агентство кваліфікацій (за згодою) |
унормовано діяльність кваліфікаційних центрів |
|||
20. |
Розроблення та затвердження стандартів оцінювання |
2021-2027 роки |
Національне агентство кваліфікацій (за згодою) Державна служба якості освіти |
затверджено стандарти оцінювання і визнання результатів навчання осіб, що робить процедуру оцінювання прозорою, неупередженою та проводиться за єдиними правилами |
|||
21. |
Проведення навчання розробників стандартів професійної (професійно-технічної) освіти, освітніх програм та стандартів оцінювання |
2020-2027 роки |
МОН |
проведено навчання розробників стандартів, підвищено рівень їх спроможності щодо розроблення стандартів професійної (професійно-технічної) освіти, освітніх програм та стандартів оцінювання |
|||
22. |
Розроблення та забезпечення навчально-методичними матеріалами до навчальних предметів відповідно до освітніх програм підготовки кваліфікованих робітників |
-“- |
МОН |
забезпечено учасників освітнього процесу навчально-методичними матеріалами |
|||
23. |
Удосконалення програм підготовки, перепідготовки, стажування та підвищення кваліфікації педагогічних працівників та керівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти |
-“- |
МОН |
забезпечено умови для професійного розвитку педагогічних працівників та керівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти |
|||
24. |
Утворення на базі закладів професійної (професійно-технічної) освіти навчально-практичних центрів за галузевим спрямуванням із залученням коштів місцевих бюджетів і бізнесу |
2020-2027 роки |
МОН |
створено умови для забезпечення у закладах професійної (професійно-технічної) освіти принципу навчання протягом життя |
|||
25. |
Проведення семінарів, тренінгів для співробітників місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, до компетенції яких належить управління професійною (професійно-технічною) освітою |
-”- |
МОН |
створено умови для професійного розвитку співробітників місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, до компетенції яких належить управління освітою, посилення їх спроможності щодо формування та реалізації політики у сфері професійної (професійно-технічної) освіти |
|||
26. |
Здійснення заходів щодо професійної орієнтації та популяризації професійної (професійно-технічної) освіти із залученням засобів масової інформації, теле-, кіно-, радіокомпаній серед дітей, молоді, дорослих, планування професійного розвитку та кар’єри здобувачів освіти |
2020-2027 роки |
МОН |
забезпечено інформування про робітничі професії; |
|||
27. |
Розроблення та затвердження типового положення про центр кар’єри закладу професійної (професійно-технічної) освіти |
2020 рік |
МОН |
забезпечено умови для консультування здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти з розвитку професійної кар’єри |
|||
28. |
Забезпечення проведення Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності “WORLDSKILLS UKRAINE”, конкурсів професійної майстерності |
щороку |
МОН |
створено умови для розкриття професійного потенціалу особи |
|||
29. |
Проведення комунікаційної кампанії з питань розвитку професійної (професійно-технічної) освіти |
2020-2027 роки |
МОН |
створено умови для зростання престижності та популярності професійної (професійно-технічної) освіти |
< Попередня | Наступна > |
---|