Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 
З метою вивчення рівня популярності Миколаївської обласної бібліотеки для юнацтва, її ефективності, якості надання бібліотечних послуг, визначення способів покращення іміджу бібліотеки та з нагоди її 40-річного ювілею було організовано анкетування серед користувачів.
 
В анкетуванні взяли участь 404 респонденти, більшість з яких — 223 особи —  віком від 15 до 21 року (55%), 90 осіб віком до 15 років (22%), 55 — від 22 до 35 років (14%) і 36 осіб старше 35 років (9%).
 
Підводячи підсумки анкетування, можна стверджувати, що 44% читачів МОБЮ дізналися про бібліотеку завдяки друзям або рідним; 23% допоміг випадок, однак саме вони стали постійними користувачами і відвідують бібліотеку більше 5 і навіть 10 років; 10% респондентів дізналися про бібліотеку через соціальні мережі; 9% стали користувачами після того, як відвідали масовий захід; 7% дізналися про бібліотеку через засоби масової інформації, а 6% завдяки бібліотечному сайту.
 
Більше року користуються послугами бібліотеки 32% опитуваних, 30% — більше п'яти років, 26% — менше одного року, ті, хто є читачами ОБЮ десять і навіть двадцять років склали 11%.
 
Респонденти, які відвідують бібліотеку менше року (17%), не помітили у ній змін, а постійні користувачі дещо відмітили. А саме: 38% відзначили, що покращився інтер'єр і меблі, 24% вітали появу комп'ютерів та електронних читанок, а 24% — більше цікавої літератури, 18% відмітили, що бібліотечний простір став сучасним і більш комфортним, 17% вважають, що урізноманітнились заходи.
 
Для опитаних користувачів Миколаївська обласна бібліотека для юнацтва є місцем, де можна: посидіти за комп'ютером (34%); почитати книги і журнали (30%); отримати необхідну інформацію (26%); поспілкуватися з друзями (21%); провести час краще, ніж вдома чи в іншому місці (16%); взяти участь у майстер-класах, тренінгах, інших заходах (16%).
 
Респонденти вважають, що найбільш важливим в бібліотеці є: безкоштовний Інтернет (37%), оперативне і якісне обслуговування (29%), великий вибір літератури (29%), професіоналізм та доброзичливість бібліотекарів (26%), різноманітність заходів (18%), комфортний простір для відпочинку та спілкування (14%). Однак користувачі висловилися за необхідність надання ще деяких послуг: ксерокопіювання (25%), друк документів (23%), курси комп'ютерної грамотності (21%), сканування (11%), книгоношення (9%), консультації юристів, психологів та інших фахівців (8%), онлайн-послуги та інформування про нові надходження (по 8%), розсилку копій документів електронною поштою бажають отримувати 3% користувачів. Декілька респондентів хотіли б відвідувати безкоштовні курси вивчення англійської мови при бібліотеці.
 
Масові заходи в бібліотеці відвідують 25% опитаних. Найбільше їм сподобались foot-квести, бібліонічі, святкування Дня вишиванки, зустрічі з письменниками, сімейні читання, тренінги.
 
37% учасників анкетування знайомі із веб-сайтом бібліотеки, особливо вподобавши розділи “Мультимедіа” (зокрема рубрику “Тест 99”), “Краєзнавчий калейдоскоп” “Вікторини”. Про віртуальні бібліографічні довідки та онлайн-консультації на сайті ОБЮ знають 25% респондентів, користуються даними послугами 8%. 
 
На думку користувачів, у бібліотеці потрібно покращити: комп'ютерний парк (26%); дизайн і меблі (23%); 22% вважають, що треба урізноманітнити літературу, формат і тематику заходів (7%), покращити якість обслуговування (4%); 18% респондентів покращень не потребують. Для більшої популярності бібліотеки слід надавати інформацію у соціальних мережах (так вважає 31% опитуваних), розміщувати рекламні афіші у закладах (17%), брати участь у передачах на телебаченні (15%), організовувати вуличні бібліотечні акції, бібліотечні майданчики у парках і конкурси серед читачів (по 14%), створювати та розповсюджувати буклети про бібліотеку (11%).
 
Отож, Миколаївська обласна бібліотека для юнацтва — це особливий простір з особливою енергетикою, де читачі спілкуються з книгами та їх авторами, безкоштовно виходять в Інтернет, знаходять друзів, проходять майстер-класи і вчаться творчості; де дізнаються багато нового про рідне місто та його мешканців.
 
Детальні результати анкетування серед читачів Миколаївської обласної бібліотеки наступні:
 
1. Як Ви дізналися про обласну бібліотеку для юнацтва?
участь у заході в бібліотеці — 36
через друзів, рідних — 179
через засоби масової інформації — 27
через соціальні мережі — 39
через знайомство із сайтом бібліотеки — 23
випадково — 92
Ваш варіант: прийшов з класом
 
2. Як давно Ви користуєтесь послугами нашої бібліотеки?
менше року — 104
більше року — 130
більше 5 років — 123
більше 10 років — 33
більше 20 років — 11
 
3. Як Ви вважаєте, чи відбуваються в бібліотеці зміни? 
стало більше цікавої літератури — 97
покращився інтер'єр, меблі — 154
урізноманітнилися заходи — 69
з'явилися комп'ютери, електронні читанки — 98
став сучасним і більш комфортним бібліотечний простір — 73
нічого не змінилося — 67
змінилося на гірше — 5
Ваш варіант __________
 
4. Миколаївська обласна бібліотека для юнацтва для Вас — місце, де можна:
взяти участь у майстер-класах, тренінгах, інших заходах — 63
провести час краще, ніж вдома чи в іншому місці — 65
почитати книги і журнали — 121
посидіти за комп'ютером — 136
поспілкуватися з друзями — 84
отримати необхідну інформацію — 107
Ваш варіант____________
 
5. Що для Вас є найбільш важливим в бібліотеці:
великий вибір літератури і періодики — 116
оперативне і якісне обслуговування — 119
різноманітність заходів — 74
професіоналізм та доброзичливість бібліотекарів — 106
комфортний простір для відпочинку та спілкування — 57
безкоштовний Інтернет — 149
інше ____________
 
6. Які інші послуги в бібліотеці Вам необхідні?
інформування про нові надходження видань на Ваш е-mail — 31
електронна розсилка копій документів на Ваш е-mail — 12
курси комп'ютерної грамотності — 83
консультації юристів, психологів, інших фахівців — 34
онлайн-послуги (покупки через Інтернет, оплата комунальних послуг тощо) — 34
ксерокопіювання — 100
сканування — 41
друк документів — 92
книгоношення — 36
Ваш варіант: розуміння; безкоштовні курси; курси англійської мови
 
7. Чи відвідуєте Ви масові заходи в бібліотеці?
так — 100
ні — 304
 
8. Якщо “так”, то який захід Вам найбільше сподобався?
Відповіді: різні заходи; фут-квест; бібліоніч; сімейне читання
 
9. Чи знайомі Ви з веб-сайтом бібліотеки?
так — 149
ні — 255
 
10. Якщо “так”, то які його розділи або яка інформація є для Вас найбільш корисними?
Відповіді: новини бібліотеки; “Мультимедіа”; “Тест 99”; “Краєзнавчий калейдоскоп”; “Вікторини”
 
11. Чи знаєте Ви, що на веб-сайті бібліотеки є служба віртуальної довідки та онлайн-консультації бібліотекарів?
так, знаю — 103
ні, не знаю — 142
знаю і користуюся — 32
мені це не потрібно — 127
 
12. Що, на Вашу думку, в бібліотеці потрібно покращити?
різноманітність літератури — 88
якість обслуговування — 15
дизайн, меблі — 90
комп'ютерний парк — 104
формат і тематику заходів — 27
нічого — 74
інше: більше молодих і позитивних бібліотекарів
 
13. Як Ви вважаєте, що допоможе зробити бібліотеку популярнішою?
інформація в соціальних мережах — 126
передачі на телебаченні — 59
вуличні бібліотечні акції — 56
конкурси серед читачів — 55
бібліотечні майданчики у парках — 54
зустрічі з письменниками — 50
рекламні афіші в закладах — 68
буклети про бібліотеку — 46
інше: відгуки постійних відвідувачів; хороші книги
 
14. Вкажіть Ваш вік: 
до 15 років — 90
22-35 років — 55
15-21 роки — 223
більше 35 років — 36