Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

19 березня у Центрі вільного доступу до мережі Інтернет районної бібліотеки вчитель суспільних дисциплін Кривоозерської ЗОШ №1 І-ІІІ ст., керівник секції Малої академії наук Коваль Антоніна Іванівна провела черговий медіаурок на тему “Критичний аналіз медіатекстів (книга, альбом, відео)”. Слухачами були учні 10-х класів Бурилівської, Тридубської шкіл та Кривоозерської ЗОШ №1. Урок проходив у вигляді відеоконференції в режимі Skype-телефонії (у рамках мережевого проекту “Медіаграмотність” за програмою “Бібліоміст”).


Цього разу учнівська молодь вчилася визначати у тексті факт та інтерпретацію. Спочатку учні дізналися, що означають ці терміни: “факт” — дійсна, не вигадана подія, дійсне явище; те, що відбулося насправді; “інтерпретація” — розкриття змісту чого-небудь; пояснення, витлумачення.

Антоніна Іванівна заздалегідь підготувала фрагменти тексту на одну тему з підручників “Історія України” різних років видань. Учні мали визначити, де у тексті факт, а де інтерпретація. З даним завданням молодь впоралася на відмінно. Наступне завдання стосувалося кінематографії: школярі переглянули документальний фільм Антіна Мухарського “Майдан” і теж визначали факт та інтерпретацію. Дане відео спричинило дискусію між викладачем та учнями. Антоніна Іванівна закликала молодь висловлювати лише власну думку, а не піддаватися впливу тієї інформації, яку чули від дорослих. Адже в цьому і полягає критичне мислення — здатність до поетапного аналізу, логічно аргументованого судження щодо змісту та форми медіатекстів. В результаті урок пройшов змістовно та цікаво.

Наприкінці медіауроку учні визнали, що нова інформація є надзвичайно корисною. В свою чергу Антоніна Іванівна задала старшокласникам домашнє завдання — спробувати самостійно визначити факт та інтерпретацію у запропонованій картинці з підручника.


В. Кузьмінська, методист Кривоозерської ЦБС