Головна | Афіша | E-FreeLibrary | Каталог | Блог | Контакти
Головна Події та новини Фотофакти Обласний семінар "Ключові компетенції особистості: бібліотечний формат"

Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Події та новини - Фотофакти

Вже традиційно у кінці листопада на базі Миколаївської обласної бібліотеки для юнацтва пройшов дводенний обласний семінар “Ключові компетенції особистості: бібліотечний формат”, учасниками якого стали бібліотекарі 15 Центральних бібліотек ЦБС Миколаївської області, обласної бібліотеки для дітей ім. В. Лягіна та центральної бібліотеки ім. М. Л. Кропивницького ЦБС для дорослих м. Миколаєва.


Учасників семінару вітала директор Миколаївської обласної бібліотеки для юнацтва Наталія Вікторівна Ткаченко, яка підкреслила важливість і актуальність проблеми компетентності молодого покоління та побажала всім присутнім плідної роботи.

Онлайн-спілкування у режимі Skype з Тетяною Павлівною Соповою, заступником директора з наукової роботи ДЗ “Державна бібліотека для юнацтва”, стало початком семінарського засідання. Тетяна Павлівна звернула увагу присутніх на необхідність високої професійної компетентності бібліотекаря ХХІ століття. Адже сучасне інформаційне суспільство створює нові умови для роботи бібліотек і пред'являє до них нові вимоги. На думку Т. П. Сопової, в професійну компетенцію бібліотекаря обов'язково повинні входити знання та навички роботи з інформаційними технологіями.

На особливу увагу заслуговують виступи запрошених гостей. Про читацькі компетенції сучасної молоді, зміни її читацьких уподобань та моделі просування читання розповіла Галина Миколаївна Гич, доцент кафедри мовно-літературної та художньо-естетичної освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Вона наголосила, що з дітей, які читають, виростають дорослі, які думають. Роль медіаосвіти у формуванні інформаційної компетентності бібліотечних працівників розкрив Василь Іванович Шуляр, завідувач кафедри мовно-літературної та художньо-естетичної освіти МОІППО. Він акцентував увагу на ключових професійних компетенціях сучасного бібліотекаря: високому рівні інформаційної освіченості, прагненні вдосконалюватися у професії, дотриманні професійної етики та поваги до інтелектуальної свободи читача. Олександр Вікторович Афонін, президент Української асоціації видавців та книгорозповсюджувачів, у режимі Skype-спілкування звернувся до учасників семінару і особливо підкреслив необхідність створення умов для збереження української книги та читання, адже саме розумні, чесні книги творять духовну, мислячу, моральну людину, несприйнятливу до маніпулювання нею, а, навпаки, свідомо вибудовуючу власну долю і долю своєї країни. Практичним досвідом роботи по формуванню професійних компетенцій у молоді на прикладі роботи Миколаївського обласного центру зайнятості поділилась начальник відділу організації профорієнтації Наталія Григорівна Русанова. Актуальним питанням волонтерського руху і участі в ньому молоді був присвячений виступ керівника Центру волонтерів Миколаєва Гелени Володимирівни Мурлян, яка розповіла про основні напрямки роботи даної громадської організації.

Співробітники обласної бібліотеки для юнацтва поділились з колегами власними напрацюваннями. Марина Володимирівна Петрова, завідуюча науково-методичним відділом, узагальнила досвід роботи бібліотек області по формуванню компетенцій у молоді. Провідний методист науково-методичного відділу Ія Валеріївна Отверченко ознайомила присутніх із результатами обласного соціологічного дослідження “Мотиви і фактори вибору професії”, організованого і проведеного МОБЮ з метою вивчення професійних намірів випускників шкіл Миколаєва та Миколаївської області, їх уподобань на ринку праці, а також визначення ролі бібліотек у цьому процесі та розробки нових форм профорієнтаційної роботи. Завідуюча відділом інформаційних технологій та електронних ресурсів Олена Володимирівна Плакун розповіла, як завдяки відкриттю Центру вільного доступу до Інтернету бібліотека отримала можливість більш активно і ефективно допомагати учням випускних класів у  виборі професії; випускникам ВНЗ, технікумів, коледжів і ліцеїв у працевлаштуванні; а також абсолютно всім користувачам — у вдосконаленні їх інтелектуального, творчого потенціалу та задоволенні дозвіллєвих потреб. Також Олена Володимирівна провела для колег-бібліотекарів тренінг “Принципи працевлаштування та ефективного пошуку роботи”. Бринкіс Ірина Володимирівна, завідуюча відділом реклами та соціокультурної діяльності, презентувала “родзинки” роботи свого відділу та виділила найефективніші і найцікавіші форми масової роботи з молодіжною аудиторією: фольклорні та спортивні свята, творчі карамболі, літературні варіації, престиж-зустрічі, дні веселий витівок тощо. В ході ділової гри “Геокешинг бібліотечних ідей” колеги з районів поділились вдалим досвідом роботи по формуванню компетенцій у юнацтва та молоді. Разом з Наталією Володимирівною Драгуновською, методистом ОБЮ, присутні здійснили цікаву подорож незвичайними бібліотеками світу.

Практичне заняття “Про виховання казкою: загадка казок Ганса Христіана Андерсена”, проведене Ією Валеріївною Отверченко, викликало надзвичайний інтерес в учасників семінару. Увазі колег була представлена нова методична розробка рекомендацій по казкотерапії. Казка — це дивовижний за силою психологічного впливу інструмент роботи з внутрішнім світом людини. Казкотерапія означає “лікування казкою”. Вчасно розказана казка для дитини означає стільки ж, скільки психологічна консультація для дорослого. Методи казкотерапії допомагають розвинути багато здібностей людини: вона стає більш креативною, творчою, її свідомість розширюється, вона краще взаємодіє з навколишнім світом. Щоб особисто переконатися у користі казкотерапії, присутні отримали завдання скласти власні казки, в яких вирішували таке актуальне для бібліотеки питання — що зробити такого, щоб до бібліотеки прийшов новий читач. Казки були різноманітними, цікавими, чарівними та оригінальними.

Підводячи підсумки дводенного семінару, Наталія Вікторівна Ткаченко подякувала всім присутнім за активність та зазначила, що бібліотека, як і будь-яка організація, що бажає успішно конкурувати на ринку послуг, повинна внести у свою діяльність нове наповнення — розширення спілкування з читачем, орієнтацію на зміни, постійне підвищення продуктивності праці, самоменеджмент, неухильне зростання індивідуальної та професійної культури співробітника.

Добавьтe Ваш комментарий

Ваше имя (псевдоним):
Комментарий:
Цікава стаття? Поділися нею з іншими:


RSS-підписка

Підписка на публікації

Введіть ваш email:

Delivered by FeedBurner


Прозорро - публічні закупівлі

Я МАЮ ПРАВО!

Единая страна!
.