Гавришко В. В. Бібліотека як середовище комунікації для сучасної молоді / В. В. Гавришко // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції “Інформаційні комунікації в культурі та мистецтві” : збірник тез доповідей. — Миколаїв: ВП «МФ КНУКіМ», 202



Давайте познайомимось - Про нас пишуть
05.05.2021 15:17
Бібліотека як середовище комунікації для сучасної молоді
1. Статистичні дані опитування «Чи відвідує молодь бібліотечні соціокультурні заходи».
2. Літературно-музичне об’єднання «Молодість у віршах». Мета створення проєкту. Вплив комунікації на досягнення учасників проєкту.
3. «BiblioNews». Мета новинного проєкту. Важливість комунікації з глядачем.
Статистика опитування «Чи відвідує молодь бібліотечні соціокультурні заходи». Аудиторія: 200 осіб віком від 16 до 25.
• 47% опитуваних відвідують та приймають участь у масових заходах при бібліотеках.
• 84% - відвідують літературні заходи (квартирники, презентації книжок, зустрічі з письменниками тощо);
• 10% - краєзнавчі заходи (квести, брейн-ринг на знання рідного краю тощо);
• 6% - тренінги.
Виходячи з даних статистики, більшість молоді цікавиться літературною творчістю та можливістю проявити себе.
19 жовтня 2018 року на базі Миколаївської обласної бібліотеки для юнацтва було створено молодіжне літературно-музичне об'єднання «Молодість у віршах». Гавришко (Гладченко) Валентина Володимирівна — головний організатор, поетеса, колишня учасниця літературного об’єднання «Амперсанд» та бібліотекарка відділу соціокультурної діяльності молоді МОБЮ. Метою створення проєкту стала можливість надати початківцям та професіоналам літературної творчості майданчик для самовираження та відпрацювання навичок ораторської майстерності, де декламатор може поділитися напрацьованим матеріалом з колом однодумців та за допомогою комунікації з глядачем побороти страх виступів перед публікою. Найперший літературний вечір зібрав 38 глядачів, з них 15 були задіяні у програмі заходу. За перші три місяці діяльності кількість глядачів зросла з 38 до 75 глядачів. Окрім вечорів авторської творчості організатори заходу проводили дуелі декламаторів, де учасники заходу змагалися у ораторській майстерності, декламуючи на публіку твори світових класиків.
Вже у 2019 році колектив «Молодості» провів перший оупен-ейр на базі арт-платформи «8 причал» та зібрав рекордну кількість глядачів у 120 осіб, 25 них - учасники заходу. Одним з головних здобутків проєкту - участь у поетичному слемі «Poetry Slam - MK», організованому ініціативною групою поетів з міста Кривий Ріг «Nefelibata». Учасники проєкту «Молодість у віршах посіли призові місця та були залученні до співпраці та випуску альманаху.
2020 рік став переломним для діяльності всіх організацій, що займаються соціокультурною діяльністю. Через карантин проєкт перейшов в онлайн-режим. Були запущені два літературні флеш-моби «Літературник на карантині» та «Не виходь з кімнати». За рік пандемії у флеш-мобі прийняло участь більше 30 поетів та музикантів з різних куточків країни. Були представлені твори митців з Миколаєва, Харкова, Києва, Львова, Івано-Франківська, та навіть від земляків, проживаючих за кордоном. Середній показник переглядів кожного з роликів — 120 глядачів.
За словами учасників проєкту Артема Глєбова та Юлії Сліпець, літературно-музичне об’єднання «Молодість віршах» стало для них справжньою зоною комфорту для творчості. Артем наголосив, що його дебютний виступ відбувся саме на «Молодості», та ,порівнюючи свій літературний досвід, зробив висновок, що саме комунікація з публікою та іншими учасниками проєкту допомогла йому у відкритті творчого потенціалу.
За майже три роки діяльності літературно-музичного об’єднання, організатори провели більше 20 творчих заходів: вечори світової класики, читання авторської літератури, поетичні батли, тематичні вечори та оупен-ейри.
Після отримання великої кількості позитивних відгуків від глядачів про онлайнові заходи та флеш-моби, колектив бібліотеки вирішив запустити новинний проєкт «BiblioNews». Метою програми є популяризації бібліотеки в зручному та цікавому форматі для молоді. Кожен випуск має оптимальну тривалість в 5-6 хвилин. За цей час глядачі мають змогу ознайомитись із актуальними новинами бібліотеки, літературними новинками, які можна знайти в книжковому фонді, порадами від психолога та оглядами найкращих екранізацій світових бестселерів. Найголовніше те, що матеріал програми подається без певного офіціозу, руйнуючи стереотип, що бібліотека — це «відгомін» радянщини. При підготовці новин, в першу чергу, беруться до уваги смаки молоді: редколегія приймає відгуки та побажання аудиторії та шукає оптимальну інформацію, яка зацікавить кожного глядача.
Можна зробити висновок, що найголовнішим у підготовці будь-якого проєкту є комунікація з цільовою аудиторію, щоб зрозуміти смаки, інтереси та підібрати зручну форму для подачі інформації її споживачу.
< Попередня | Наступна > |
---|