Творча лабораторія для фахівців - Соціологічні дослідження
13.07.2017 09:33 Обновлено 13.07.2017 09:49
З метою вивчення рівня популярності Миколаївської обласної бібліотеки для юнацтва, її ефективності, якості надання бібліотечних послуг, визначення способів покращення іміджу бібліотеки та з нагоди її 40-річного ювілею було організовано анкетування серед користувачів.
В анкетуванні взяли участь 404 респонденти, більшість з яких — 223 особи — віком від 15 до 21 року (55%), 90 осіб віком до 15 років (22%), 55 — від 22 до 35 років (14%) і 36 осіб старше 35 років (9%).
Підводячи підсумки анкетування, можна стверджувати, що 44% читачів МОБЮ дізналися про бібліотеку завдяки друзям або рідним; 23% допоміг випадок, однак саме вони стали постійними користувачами і відвідують бібліотеку більше 5 і навіть 10 років; 10% респондентів дізналися про бібліотеку через соціальні мережі; 9% стали користувачами після того, як відвідали масовий захід; 7% дізналися про бібліотеку через засоби масової інформації, а 6% завдяки бібліотечному сайту.
Більше року користуються послугами бібліотеки 32% опитуваних, 30% — більше п'яти років, 26% — менше одного року, ті, хто є читачами ОБЮ десять і навіть двадцять років склали 11%.
Респонденти, які відвідують бібліотеку менше року (17%), не помітили у ній змін, а постійні користувачі дещо відмітили. А саме: 38% відзначили, що покращився інтер'єр і меблі, 24% вітали появу комп'ютерів та електронних читанок, а 24% — більше цікавої літератури, 18% відмітили, що бібліотечний простір став сучасним і більш комфортним, 17% вважають, що урізноманітнились заходи.
Для опитаних користувачів Миколаївська обласна бібліотека для юнацтва є місцем, де можна: посидіти за комп'ютером (34%); почитати книги і журнали (30%); отримати необхідну інформацію (26%); поспілкуватися з друзями (21%); провести час краще, ніж вдома чи в іншому місці (16%); взяти участь у майстер-класах, тренінгах, інших заходах (16%).
Респонденти вважають, що найбільш важливим в бібліотеці є: безкоштовний Інтернет (37%), оперативне і якісне обслуговування (29%), великий вибір літератури (29%), професіоналізм та доброзичливість бібліотекарів (26%), різноманітність заходів (18%), комфортний простір для відпочинку та спілкування (14%). Однак користувачі висловилися за необхідність надання ще деяких послуг: ксерокопіювання (25%), друк документів (23%), курси комп'ютерної грамотності (21%), сканування (11%), книгоношення (9%), консультації юристів, психологів та інших фахівців (8%), онлайн-послуги та інформування про нові надходження (по 8%), розсилку копій документів електронною поштою бажають отримувати 3% користувачів. Декілька респондентів хотіли б відвідувати безкоштовні курси вивчення англійської мови при бібліотеці.
Масові заходи в бібліотеці відвідують 25% опитаних. Найбільше їм сподобались foot-квести, бібліонічі, святкування Дня вишиванки, зустрічі з письменниками, сімейні читання, тренінги.
37% учасників анкетування знайомі із веб-сайтом бібліотеки, особливо вподобавши розділи “Мультимедіа” (зокрема рубрику “Тест 99”), “Краєзнавчий калейдоскоп” “Вікторини”. Про віртуальні бібліографічні довідки та онлайн-консультації на сайті ОБЮ знають 25% респондентів, користуються даними послугами 8%.
На думку користувачів, у бібліотеці потрібно покращити: комп'ютерний парк (26%); дизайн і меблі (23%); 22% вважають, що треба урізноманітнити літературу, формат і тематику заходів (7%), покращити якість обслуговування (4%); 18% респондентів покращень не потребують. Для більшої популярності бібліотеки слід надавати інформацію у соціальних мережах (так вважає 31% опитуваних), розміщувати рекламні афіші у закладах (17%), брати участь у передачах на телебаченні (15%), організовувати вуличні бібліотечні акції, бібліотечні майданчики у парках і конкурси серед читачів (по 14%), створювати та розповсюджувати буклети про бібліотеку (11%).
Отож, Миколаївська обласна бібліотека для юнацтва — це особливий простір з особливою енергетикою, де читачі спілкуються з книгами та їх авторами, безкоштовно виходять в Інтернет, знаходять друзів, проходять майстер-класи і вчаться творчості; де дізнаються багато нового про рідне місто та його мешканців.
Детальні результати анкетування серед читачів Миколаївської обласної бібліотеки наступні:
1. Як Ви дізналися про обласну бібліотеку для юнацтва?
участь у заході в бібліотеці — 36
через друзів, рідних — 179
через засоби масової інформації — 27
через соціальні мережі — 39
через знайомство із сайтом бібліотеки — 23
випадково — 92
Ваш варіант: прийшов з класом
2. Як давно Ви користуєтесь послугами нашої бібліотеки?
менше року — 104
більше року — 130
більше 5 років — 123
більше 10 років — 33
більше 20 років — 11
3. Як Ви вважаєте, чи відбуваються в бібліотеці зміни?
стало більше цікавої літератури — 97
покращився інтер'єр, меблі — 154
урізноманітнилися заходи — 69
з'явилися комп'ютери, електронні читанки — 98
став сучасним і більш комфортним бібліотечний простір — 73
нічого не змінилося — 67
змінилося на гірше — 5
Ваш варіант __________
4. Миколаївська обласна бібліотека для юнацтва для Вас — місце, де можна:
взяти участь у майстер-класах, тренінгах, інших заходах — 63
провести час краще, ніж вдома чи в іншому місці — 65
почитати книги і журнали — 121
посидіти за комп'ютером — 136
поспілкуватися з друзями — 84
отримати необхідну інформацію — 107
Ваш варіант____________
5. Що для Вас є найбільш важливим в бібліотеці:
великий вибір літератури і періодики — 116
оперативне і якісне обслуговування — 119
різноманітність заходів — 74
професіоналізм та доброзичливість бібліотекарів — 106
комфортний простір для відпочинку та спілкування — 57
безкоштовний Інтернет — 149
інше ____________
6. Які інші послуги в бібліотеці Вам необхідні?
інформування про нові надходження видань на Ваш е-mail — 31
електронна розсилка копій документів на Ваш е-mail — 12
курси комп'ютерної грамотності — 83
консультації юристів, психологів, інших фахівців — 34
онлайн-послуги (покупки через Інтернет, оплата комунальних послуг тощо) — 34
ксерокопіювання — 100
сканування — 41
друк документів — 92
книгоношення — 36
Ваш варіант: розуміння; безкоштовні курси; курси англійської мови
7. Чи відвідуєте Ви масові заходи в бібліотеці?
так — 100
ні — 304
8. Якщо “так”, то який захід Вам найбільше сподобався?
Відповіді: різні заходи; фут-квест; бібліоніч; сімейне читання
9. Чи знайомі Ви з веб-сайтом бібліотеки?
так — 149
ні — 255
10. Якщо “так”, то які його розділи або яка інформація є для Вас найбільш корисними?
Відповіді: новини бібліотеки; “Мультимедіа”; “Тест 99”; “Краєзнавчий калейдоскоп”; “Вікторини”
11. Чи знаєте Ви, що на веб-сайті бібліотеки є служба віртуальної довідки та онлайн-консультації бібліотекарів?
так, знаю — 103
ні, не знаю — 142
знаю і користуюся — 32
мені це не потрібно — 127
12. Що, на Вашу думку, в бібліотеці потрібно покращити?
різноманітність літератури — 88
якість обслуговування — 15
дизайн, меблі — 90
комп'ютерний парк — 104
формат і тематику заходів — 27
нічого — 74
інше: більше молодих і позитивних бібліотекарів
13. Як Ви вважаєте, що допоможе зробити бібліотеку популярнішою?
інформація в соціальних мережах — 126
передачі на телебаченні — 59
вуличні бібліотечні акції — 56
конкурси серед читачів — 55
бібліотечні майданчики у парках — 54
зустрічі з письменниками — 50
рекламні афіші в закладах — 68
буклети про бібліотеку — 46
інше: відгуки постійних відвідувачів; хороші книги
14. Вкажіть Ваш вік:
до 15 років — 90
22-35 років — 55
15-21 роки — 223
більше 35 років — 36
< Попередня | Наступна > |
---|
Хмарка тегів
Арбузинські ПБ
Вітовські ПБ
Доманівські ПБ
Казанківські ПБ
Кривоозерські ПБ
Миколаївські ПБ
Новобузькі ПБ
Очаківські ПБ
Первомайські ПБ
ато
бібліопазл
бібліотечно освітній проєкт
відкриття
екологічна культура
звіт перед громадою
конференція
основи здоровя
поради психолога
смакbook від уік
цифрова грамотність