Головна | Афіша | E-FreeLibrary | Каталог | Блог | Контакти
Головна Творча лабораторія для фахівців Поради методиста Методика створення виставки однієї книги

Рейтинг пользователей: / 1
ХудшийЛучший 

Творча лабораторія для фахівців - Поради методиста

Виставка однієї книги має на меті зацікавити користувача конкретним виданням. Це може бути книга, що стала надбанням національної або світової літератури, книга-ювіляр, просто цікавий твір, до якого хотілося б привернути увагу читача. Експонатом такої виставки може стати й бестселер, якщо це дійсно змістовна книга. Тоді виставці дають помітні заголовки, стилістично близькі до рекламного слогана: “Про цю книгу всі говорять (сперечаються)”, “Книга з найвищим рейтингом”, “Найгучніша книга року”. Книгозбірня не стільки презентує книжку, яка вже й так популярна, скільки розкриває теми, що вона зачіпає.


На такій виставці можуть бути представлені інші книги з цих тем, а бестселер виконує роль своєрідної “приманки”. Для прикладу наведемо розробку виставки, присвяченої роману М. Мітчелл “Звіяні вітром”. Автор виділила сім напрямків, що перетинаються зі змістом книги, та підібрала матеріали до кожного.

На виставці, експонатом якої є твір художньої літератури, можуть демонструватися наступні матеріали :
    • портрет автора книги, відомості про його життя і творчість;
    • інформація про історію створення книги;
    • відомості про прототипів героїв твору, їх долю;
    • цитати з твору;
    • різні видання книги;
    • ілюстрації, виконані різними художниками;
    • відомості про екранізацію твору, уривки з розповідей режисерів і акторів про роботу над фільмом;
    • фотокадри з екранізації;
    • різні переклади на українську мову (якщо твір написаний іншою мовою);
    • інформація про перекладачів;
    • книги, які читають герої твору;
    • цікаві деталі: відомості про країни або міста, якими подорожують герої, їх кулінарні вподобання, моду того часу тощо;
    • речі, що допомагають відтворити образ епохи.

Виставка, присвячена 120-річчю роману Герберта Веллса “Невидимець” (міська бібліотека мікрорайону «Молодіжний» у м. Мозир, Білорусь)

Експонатом виставки однієї книги може бути не лише художній твір. Зрозуміло, що вона за структурою та змістом буде відрізнятися від виставки, присвяченої художньому твору: наприклад, тут не буде відомостей про екранізації і прототипів головних героїв. Чи зацікавить читача інформація про автора, історію створення книги, її перевидання? Насамперед, це залежить від самої книги. Нехудожня книга теж може бути бестселером. Тоді історія її створення буде доречною. Якщо ми маємо справу із мемуарами, то їх автор, напевно, — відома людина, а в тексті згадуються видатні сучасники. Отже, на виставці можна розмістити відомості про автора, знаменитостей, про яких йде мова у книзі, цікаві факти про епоху, в яку всі вони жили.

Популярні енциклопедії та науково-популярні видання часто яскраво ілюстровані, містять завдання на ерудицію, логіку та кмітливість. Такі видання теж можна використати в оформленні експозиції, а розв’язання завдань може стати частиною бібліотечного заходу. Якщо книга написана жваво й дотепно, це можна підкреслити, розмістивши цитати з неї на виставці.

Якщо ж автор експонованої книжки не є знаменитістю, сама вона не може похвалитися ані малюнками, ані дотепними висловлюваннями і єдине, чим привертає увагу, — тема, соціально значуща або просто цікава для відвідувачів вашої книгозбірні, тоді основну увагу потрібно зосередити на змісті, розділах видання, окреслити коло проблем, які воно зачіпає. Матеріали виставки мають різнобічно висвітлювати обрані проблеми. Для прикладу, в методичних рекомендаціях “Бібліотеки на захисті ґендерної рівності”, підготовлених фахівцями Миколаївської обласної бібліотеки для юнацтва, в розділі “Просвітницька діяльність бібліотеки на подолання ґендерної нерівності” містяться поради щодо організації виставки однієї книги з ґендерної проблематики.

Виставка однієї книги «Щоб молитву почули», присвячена «Чорнобильській молитві» Світлани Алексієвич (Центральна районна бібліотека ім. Б. В. Стрельцова м. Бихова, Білорусь)

Етапи підготовки виставки однієї книги:
    1. Вибір книги, якій буде присвячена виставка.
    2. Знайомство зі змістом, розділами книги, окреслення кола проблем, тем, яких вона торкається.
    3. Складання назви виставки, добір цитат, написання звернення до читача.
    4. Добір інформації, пошук матеріалів, що різнобічно висвітлюють обрані теми.
    5. Розробка схеми та дизайну виставки (книгу, «героїню» виставки, обов’язково виділяємо візуально).

Цікава стаття? Поділися нею з іншими:


RSS-підписка

Підписка на публікації

Введіть ваш email:

Delivered by FeedBurner


Прозорро - публічні закупівлі

Я МАЮ ПРАВО!

Единая страна!
.