Головна | Афіша | E-FreeLibrary | Каталог | Блог | Контакти

Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Книжковий контент - Віртуальні виставки

(до 95-річчя з дня заснування Миколаївського обласного художнього музею ім. В.В. Верещагіна)

                                                                                     Живопис — це поезія, яку всі бачать.

                                                                                                                            Леонардо да Вінчі

Розділ І. Мистецтво зупиняє час

Каталог творів Є. А. Кібрика : до 100-річчя від дня народження Є. А. Кібрика / Миколаївський обласний художній музей ім. В.В. Верещагіна. — Миколаїв : Можливості Кімерії, 2006. — 299 с.

Каталог вийшов до 100-річчя від дня народження майстра і повністю присвяченний колекції творів видатного російського художника-графіка ХХ сторіччя — Євгена Адольфовича Кібрика.

Вже більше двох десятиліть роботи видатного майстра зберігаються та експонуються у Миколаївському обласному художньому музеї ім. В.В. Верещагіна, який надихнув нашого земляка (за власним висловом) стати художником.

Николаевский художественный музей им. В.В. Верещагина : путеводитель / А. П. Демьяненко ; под общ. ред. С. Н. Рослякова. — Одесса : Маяк, 1986. — 48 с : ил.

Путеводитель знакомит читателей с экспозицией музея, представляющей работы мастеров русского, украинского и зарубежного изобразительного искусства.

 

 

 

 

Петраш А. П. Музеи Николаева : путеводитель / А. П. Петраш. — Одесса : Маяк, 1979. — 99 c. : ил.

Хорошо иллюстрированный путеводитель рассказывает о музеях города: краеведческом, подпольного и партизанского движения на Николаевщине, моряков-десантников, художественном имени В. Верещагина, пионеров-героев Шуры Кобера и Вити Хоменко, истории отечественного судостроения. Вы узнаете о наиболее интересных экспонатах этих музеев и связанных с ними событиях.

 

Миколаївський художній музей ім. В. В. Верещагіна : альбом / Авт.-упоряд. З. А. Макушина. — К. : Мистецтво, 1984. — 143 c. : іл. — (Художні музеї України).

В альбомі репродуковано кращі твори із зібрання Миколаївського художнього   музею. Серед них особливий інтерес становлять полотна В. Боровиковського,  І. Айвазовського, В.Верещагіна, Т. Яблонської та ін.

 

 

Відродження шедеврів / С. М. Росляков, Л. Є. Тверітінова ; під. ред. С. М. Рослякова. - К. : Миколаїв, 2006. — 72 c.

Книга присвячена важливій події у житті одного з найстаріших музеїв України — Миколаївського обласного художнього музею ім .В. В. Верещагіна — втіленню в життя реставраційної програми «Відродження шедеврів» (2001-2006).

Унікальність програми, аналогів якій не існує в сучасній Україні, в тому, що вона поєднала зусилля співробітників Миколаївського музею, провідних реставраторів України та металургів Миколаївського глиноземного заводу.

Про цікавий процес пошуків, знахідок і досліджень творів видатних майстрів минулого розповідає ця книга. Найяскравішою сторінкою досліджень стало сенсаційне відкриття в зібранні музею авторської копії відомої картини В. Г. Перова «Мисливці на привалі». Ця книга — перша в історії музею колективна наукова праця, яка узагальнює досвід реставрації широкоформатних творів.

Книга розрахована на широке коло читачів: мистецтвознавців, краєзнавців, істориків, студентів, школярів, всіх тих, хто цікавиться образотворчим мистецтвом. Книга добре проілюстрована.

Миколаївський обласний художній музей імені В. В. Верещагіна : альбом / С. М. Росляков, Л. Є. Тверітінова, О. С. Мельникова. — Київ : Златоград, 2007. — 134 c.

Музей був заснований як пам'ятник визначному художнику-баталісту Василю Васильовичу Верещагіну, який загинув 1904 року разом з віце-адміралом С. Й. Макаровим у Порт-Артурі. Відкриття музею відбулося 6 червня 1914 року — на 10-річчя трагічної смерті художника.

Впродовж майже століття музей, пройшовши разом з країною всі непрості етапи історії, зберіг і примножив колекцію. Нині це справжній осередок духовної культури півдня України.

Миколаївський обласний художній музей імені В. В. Верещагіна : путівник / Укл. І. Одегова, Н. В. Сапак, Н. Д. Сафонова, О. П. Шубіна. — Миколаїв : Можливості Кіммерії, 2007. — 31 c.

Путівник знайомить відвідувачів з експозицією, в якій  представлені твори вітчизняного та західноєвропейського образотворчого мистецтва.

Видання 2007 року зберігає основну структуру та текстову частину путівника 1986 року.

У нову редакцію «Путівника» внесено ряд змін щодо експозиції та результати новітніх мистецтвознавчих досліджень.

Миколаївський обласний художній музей імені В. В. Верещагіна. — Миколаїв : Можливості Кіммерії, 2007.

Серед художніх музеїв України Миколаївський музей посідає особливе місце. І визначено воно ім'ям всесвітньо відомого російського художника В. В. Верещагіна.

 

 

 

 Розділ ІІ. Меморіал В. В. Верещагіна

Василь Васильович Верещагін увійшов в історію мистецтва як реформатор найнуднішого, рутинного та «пильного» жанру — батального, який довше за інші знаходився у полоні академічних штампів. Саме він явив суспільству інше та буденне мистецтво, без всілякого романтичного або тріумфального ореолу.

Життя його дивовижне. Учасник туркестанської (1867–1870), російсько–турецької (1877–1878), російсько-японської (1904) війн. При проведенні в Америці своєї виставки мав зіткнення з представниками місцевої мафії, з яких вийшов переможцем. Мешкаючи в Індії, виїжджав на Тибет для вивчення східних духовних практик. Ледве не замерз при сходженні в Гімалаях, кинутий провідниками. В 1904р. 31 березня він загинув разом з адміралом С. Й. Макаровим на флагманському кораблі «Петропавловськ», який підірвався від японських мін.

Протягом усього життя В. Верещагін відмовлявся від будь-яких офіційних посад та почестей. Коли в 1874р. Академія мистецтв удостоїла його звання професора (найвищого звання Академії), він демонстративно відмовився. У відкритому листі заявив, що вважає всі звання та нагороди в мистецтві непотрібними. Він ніколи не був ні в яких художніх об‘єднаннях, не брав участі в колективних виставках. Але з 1873 по 1902 роки відбулося більш 60 його персональних виставок: в Петербурзі й Москві, Лондоні й Парижі; Берліні й Дрездені, Нью-Йорку й Чикаго, Вашингтоні й Брюсселі, Празі й Стокгольмі та інших куточках світу. В 19 ст. він був найпопулярнішим російським художником за межами Росії.

В особистості Верещагіна були «ніцшеанські» засади. Метою його життя й творчості було розповсюдження серед народів ідеї миру, своєю місією він вважав переконання людей і влади в аморальності смертної кари. Визнанням заслуг Верещагіна в цій області стало те, що в 1901р. його кандидатуру було висунуто на здобуття першої Нобелевської премії миру.

Верещагін В.В. У шпиталі. 1901р.
Верещагін В.В. Лист до матері.
Верещагін В.В. Лист прервано. 1901р.
Верещагін В.В. Орли (Забутий солдат). 1887- 1900 р.р.

Розділ ІІІ. Перлини Музею

Айвазовський І.К. У гавані. 1842
Айвазовський І.К — всесвітньо відомий художник-мариніст. «У гавані» створена під час подорожі Італією і сповнена свіжості поетичного сприйняття південної природи.

Джузеппе Беццуолі. Діти на тлі Флоренції.
Італійський майстер першої половини ХIХ ст. Представлена картина салонного мистецтва. Полотно відрізняється театральністю композиції, яскравим кольором.

Антонюк А.Д. Космічна фантазія. 1970

Антонюк А.Д. — видатний миколаївський сучасний художник. На картинах — його рідний Богопіль, блакитноока Синюха, а звідси — сакралізація культово-анімістичної народної традиції, яка вплинула на утвердження образної своєрідності палітри його неповторних художніх образів.

Цікава стаття? Поділися нею з іншими:


RSS-підписка

Підписка на публікації

Введіть ваш email:

Delivered by FeedBurner


Прозорро - публічні закупівлі

Я МАЮ ПРАВО!

Единая страна!
.