Головна | Афіша | E-FreeLibrary | Каталог | Блог | Контакти

Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

911 - Пам’ятка для ВПО

1. Налагоджуйте відносини.
Коли ми зближуємося з людьми, то отримуємо і самі надаємо підтримку і стаємо більш стійкими до життєвих негараздів.

  • Підтримуйте контакт зі своїми дітьми: спілкуйтеся з ними індивідуально та в широкому родинному колі.
  • Навчайте своїх дітей знаходити друзів.
  • Виховуйте в них емпатію, тобто здатність відчувати і розуміти почуття іншої особи. Щоб прищеплювати її, обговорюйте її та показуйте дітям, що розумієте, як вони почуваються.
  • Заохочуйте дитину самій бути хорошим гарним другом для того, щоб мати друзів.
  • Розвивайте тісні стосунки взаємодопомоги в родині, щоб дітям було до кого звернутися за підтримкою з їхніми неминучими розчаруваннями і прикростями.
  • Якщо ви надаєте волонтерську допомогу в школі своєї дитини (або якщо працюєте вчителем), стежте за тим, щоб жодна дитина не залишалася сама по собі, відокремлена від інших.
  • Деякі родини знаходять розраду в зверненні до вищої сили, сповідуючи певну віру і виконуючи її обряди або не афішуючи свою релігійність. Можливо, ви вирішите познайомити дітей зі своїми традиціями віросповідання.


2. Заохочуйте дітей допомагати іншим.
Діти, які почуваються безпорадними (наприклад, після переїзду родини або після направлення одного з батьків у зону бойових дій), можуть знову відчути впевненість у своїх силах, коли допомагають іншим.

  • Залучайте дітей до волонтерської діяльності відповідно до їхніх вікових можливостей.
  • Попросіть дитину допомогти вам у справі, з якою вона здатна добре впоратися.
  • Якщо ви надаєте волонтерську допомогу в школі своєї дитини (або якщо працюєте вчителем), спільно з дітьми придумайте різні способи, якими вони можуть допомагати іншим.


3. Дотримуйтеся режиму дня.
Існування певного розпорядку і його дотримання часто робить дитину спокійнішою і впевненішою. Особливо це актуально для маленьких дітей, яким cтруктурування життєдіяльності необхідне. Заохочуйте дітей самим організовувати свої справи на день.

4. Відпочивайте.
Намагайтеся трішки розважитися і не зосереджуватися надто на тому, що вас хвилює або тривожить.

  • Навчайте своїх дітей відволікатися від того, що їх хвилює, та переключати свою увагу на щось інше.
  • Будьте уважні до своїх дітей, аби вчасно помічати, коли їх непокоїть щось, що вони могли дізнатися з випуску новин, випадково почутих розмов або прочитати в Інтернеті. Делікатно допомагайте дітям відволікатися від цих речей, якщо вони їх засмучують.
  • Якщо ви надаєте волонтерську допомогу в школі своєї дитини або якщо працюєте вчителем, то впродовж шкільного дня виділіть певний неструктурований час для того, щоб діти могли проявити свою креативність. Мистецькі проекти (малювання, ліплення, лялькові вистави) дають дітям прекрасну можливість творчо виразити свої почуття. Можна також зробити це вдома.


5. Навчайте дітей піклуватися про себе.
Подавайте гарний приклад. Діти найкраще усвідомлюють необхідність догляду за собою, коли ви самі правильно харчуєтеся, робите зарядку та спите, скільки потрібно.

  • Простежте за тим, щоб у ваших дітей був час для розваг.
  • Переконайтеся в тому, що ваші діти в своєму розкладі запланували собі час для відпочинку.
  • Звичка належним чином піклуватися про себе і вміння періодично розважатися допоможе дітям зберігати життєву рівновагу й краще долати стрес

 

6. Рухайтеся до своєї мети.
Навчайте своїх дітей ставити перед собою розумну (досяжну) мету та наближатися до неї крок за кроком. Це сприяє вихованню стійкості й наполегливості, щоб іти вперед, незважаючи на труднощі.

  • Поступовий рух до мети. Хваліть своїх дітей за просування до визначеної мети (навіть якщо вони роблять невеличкі кроки). Це допомагає акцентувати увагу дитини на тому, що вже вдалося досягти, замість того, що не зроблено (або поки не зроблено).
  • Якщо ви надаєте волонтерську допомогу в школі своєї дитини або допомагаєте з виконанням домашніх завдань: поділіть великі завдання на менші та простіші частини (для молодших дітей); відзначайте досягнення на шляху до великих цілей (для старших дітей).
  • Започаткуйте проект, який має певну кінцеву мету.
  • Запропонуйте дітям записати одну мету та скласти контрольну таблицю, щоб відслідковувати поступ у її реалізації. Прикріпіть цю таблицю на холодильник або деінде, де дитина буде добре її бачити.


7. Заохочуйте дітей сприймати себе позитивно.
Допомагайте дітям пригадати, як їм вдавалося успішно долати труднощі в минулому, а потім пояснюйте, що ці колишні проблеми додали їм сил, щоб відповідати на майбутні виклики.

  • Допомагайте дітям повірити в свою спроможність вирішувати проблеми і приймати позитивні рішення.
  • Обговорюйте з дітьми те, чому корисно помічати гумор у повсякденному житті та вміти сміятися над собою.
  • Якщо ви надаєте волонтерську допомогу в школі своєї дитини або якщо ви вчитель, допомагайте дітям усвідомити, як їхні індивідуальні досягнення сприяють благополуччю всього класного колективу. Це також можна робити вдома.


8. Навчайте дітей бачити загальну картину й зберігати оптимізм.
Навіть коли ваші діти стають свідками дуже сумних подій та переживають відсутність одного з батьків, допомагайте їм дивитися на ситуацію в ширшому контексті, з урахуванням тривалої перспективи. Якщо ваші діти надто малі, щоб самим заглядати наперед, пояснюйте їм, що й після поточної ситуації життя продовжується і що воно може бути щасливим.

  • Оптимістичний і позитивний світогляд допомагає дітям помічати в житті хороше і триматися навіть у найважчі часи.
  • Якщо ви надаєте волонтерську допомогу в школі своєї дитини або якщо ви вчитель, на прикладах з історії показуйте, що життя продовжується навіть після поганих подій.
  • Читайте книжки та дивіться фільми для відповідної вікової категорії, що показують, як діти знаходять у собі сили, щоб перебороти складні обставини. Обговорюйте ці книжки і фільми зі своїми дітьми.


9. Шукайте можливості для самопізнання.
Часто саме у важкий період діти мають змогу найкраще пізнати самих себе.
Допомагайте своїм дітям усвідомити, що те, з чим вони зараз зіткнулися, може показати їм, “з якого тіста вони зроблені”.

Якщо ви надаєте волонтерську допомогу в школі своєї дитини або якщо ви вчитель, спробуйте організувати колективне обговорення про те, чого кожен з учнів навчився, коли він чи вона пережили складну ситуацію.

10. Сприймайте зміни як частину життя.
Для багатьох дітей і підлітків зміни часто видаються чимось жахливим.

  • Допомагайте дітям зрозуміти, що зміни є складовою життя.
  • Розмовляйте з дітьми про те, яким чином зміни можуть бути позитивними.
  • Якщо ви надаєте волонтерську допомогу в школі своєї дитини або якщо ви вчитель, нагадуйте учням про те, як вони самі змінювалися кожного разу, коли переходили до наступного класу, та обговорюйте, як ці зміни впливали на них.
  •  

Джерело: http://datacloud.me/CUF-OSI/uk/btn_7_37.php

Цікава стаття? Поділися нею з іншими:


RSS-підписка

Підписка на публікації

Введіть ваш email:

Delivered by FeedBurner


Прозорро - публічні закупівлі

Я МАЮ ПРАВО!

Единая страна!
.